Senaste Inlägg

Julen som var...




Hej hej hallå bloggen.

Jag har varit i sverige i en månad hos mina föräldrar som vägrar befatta sig med internetanvändande, trots flera djärva försök på att få in en fungerande internetanslutning i deras hem var jag tillslut tvungen att acceptera deras oförnuft.

Nu är jag hemma i ett hus fullt av prylar som vill kasta sig ut på internetäventyr och det känns bra.

Julen förflöt som sig bör på ett väldigt svensk vis, massor av knäck och lussebullar. Dock visade min mor även på denna front sitt oförnuft och nekade till att låta någon som helst njuta av dessa härligheter. "Inte förns på julafton!" Problemet var att på julafton äter man så mycket annat att man inte orkar tänka tanken på knäck- och lussebullfrossa. När vi sedan drog tillbaka till norge igen på juldagen fann jag mig själv i ett tillstånd av knäck- och lussebullabstinens, men då var det ju försent, allt pga min moders oförnuft.

(En liten paratens bara, det blev så mycket knäck över att mamma var tvungen att frysa ner det...)

Dagen innan nyår dök mina föräldrar upp igen hemma hos oss för att fira året som gått och det som komma skulle. Det gick också bra.

Nu är de hemma på plats igen i sverige och vardag är över oss igen. Om mornarna tar jag sparken med två barn på och kör dem till barnehagen för att sedan köra hem igen och styra med mitt. Vegar jobbar och sliter och allt är som vanligt.


Hoppas att jag skriver snart igen, men jag kan inte lova... jag är tyvärr av det lata slaget som skriver endast när lusten faller sig in och inte för att behålla läsare. Tro nu inte att jag inte tycker om att ni läser, jodå, jag ska säga er att för varje kommentar så ökar lusten och jag får lust att skriva just för denne personen så nog gillar jag er allt. Hoppas att er jul också var fin men innehöll mer knäck och lussebullar.

Hade så länge.



















2 Kommentarer

Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker. den 2012-01-06 @ 10:57:27
http://emmashjartan.se

Sv: Jo, men jag vill ändå ha svensk vinter :D Det är ju det som är det charmiga med årstiderna i sverige, när sen plusgrader kommer på våren känns det så speciellt och allt vad våren har att ge :D

Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker. den 2012-01-06 @ 10:58:06
http://emmashjartan.se

Sv: Jo, men jag vill ändå ha svensk vinter :D Det är ju det som är det charmiga med årstiderna i sverige, när sen plusgrader kommer på våren känns det så speciellt och allt vad våren har att ge :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback