Senaste Inlägg

Utmanad


Då blev jag ännu en gång utmanad av Mimmi. Det är ju bra för er, så har jag något att skriva om och ni något att läsa om.


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

10 år sedan, då gick jag väl i 7:an tror jag. Kan inte säga att jag minns så väldigt specifikt vad jag gjorde mer än det.


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

För ett år sedan hade jag 4 färska ärr på magen efter gallblåseoperationen, Leonora hade just kommit ur sin kolik-period. Jag hade precis kommit hem från sverige och vi hade börjat glädja oss till Stockholmstur i maj. Livet började helt enkelt att se ljusare ut.


3) FEM SNACKS DU GILLAR

  • Popcorn med cheddar
  • Popcorn utan cheddar
  • Dillchips (Finns inte i Norge!)
  • Lösgodis
  • Rökt ost


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Oj, det är faktiskt väldigt många pga gymnasieutbildningen jag gick. Men de fem första jag kommer på...

  • Santa Lucia
  • Happy Day
  • Rorry Racerbil
  • You Can Go Your Own way
  • Dora utforskaren


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:

  • Betala ner lån
  • Bygga nytt hus
  • Gåvor till familjen
  • Gåva till Amnesty
  • Inreda precis som jag vill ha det.


6) FEM DÅLIGA VANOR:

  • Lat
  • Slänger av mig kläder på golvet och låter dem ligga.
  • Äter godis i veckan.
  • Skyller på barnen om jag är försenad.
  • Putsar inte fönstren.

 

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

  • Spendera pengar.
  • Gosa med barnen.
  • Äta saker.
  • Ligga i sängen och fundera länge innan jag somnar.
  • Ligga i sängen och fundera länge innan jag står upp.


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

Följande saker gäller då till vardags och inte på tex. maskerad med undantag för de två första, de sker inte.

  • Tröja kort nog att visa magen.
  • Kjol kort som ett par korta shorts.
  • Mantel.
  • Platta skor med spetsig tå.
  • Burka.


9) FEM FAVORITLEKSAKER:

  • TV
  • Dator
  • Iphone
  • Böcker
  • Skruvdragare


10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:

Eftersom folk inte kommenterar så vet jag inte vilka ni är och kan därmed inte utmana er.
Kommentera så ska jag officiellt utmana er, om inte slutar denna utmaning med mig.












1 Kommentarer

Postat av: Madde den 2012-05-05 @ 13:16:58
http://madeilene.blogg.se/

Jag kan göra den ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback