Senaste Inlägg

Hemsk natt, härlig morgon.

I natt var det fruktansvärt för ett mammahjärta. Adriana har sovit tillsammans med oss nästan hela tiden dessutom klarar hon inte att somna utan att vi vaggar, vyssar och buffar. Men det har blivit ohållbart då hon nu senaste veckorna vaknat VARJE timme och velat ha brösten plus insomning.

En väninna till Vegar sa att det hade varit det samma med hennes dotter och att de tillslut bara hade varit t ungen att lägga henne i eget rum och ignorera skrik. Det klarade inte jag av helt då men la henne i egen säng ocg tog inte upp henne trots skrik. första passet skrek hon i 35 låååånga minuter, sen sov hon i 4 timmar (?!) efter det vaknade hon igen och började, men då var det bara klaging i 10 minuter sen sov hon sött igen. Två timmar senare vaknade hon och började kalga igen men då märkte jag att hon var tröot och höll på att somna men inte kunde i ca 25 minuter, så då fick hon lite mat sen la jag ner henne igen hon började grina för att jag bara la ner henne utan att buffa henne i rumpan men gick snabbt över till bara klaging och sedan efter 10 minuter sov hon sött. kl 8 i morse vaknade jag av att hon helt förnöjt låg och pratade. Då gick Vegar upp och tog henne så att jag fick sova lite (Han sov på gästrummet). När jag vaknade hade han städat ihop och stod och lagade pasta carbonara från grunden till frukost, babyn var nöjd och glad härlig morgon. Så säger han:

-Kanskje jeg skal ta Adriana idag hvis du skal treffe Daphne så får du litt fri, og så kan jeg hilse på Offa (Offa Vegars morfar, men han har alltid kallats det sen Vegars storebror kallade honom det som liten).

Underbar morgon efter en fruktansvärd natt.


1 Kommentarer

Postat av: lisa & matilda den 2009-09-27 @ 09:59:30
http://smilinggirls.blogg.se/

Nu har vi en designtävling på våran blogg!

Var gärna med och tävla om de 6 designer som finns kvar!



http://smilinggirls.blogg.se/2009/september/vinnare-ny-designtavling.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback