Senaste Inlägg

Färgat håret.

I går kväll tog jag mig äntligen tid till att färga håret. Så nu är det härligt mörktbrunt, jämnt över hela huvudet. Jag kände mig faktiskt så fin idag att jag använde mina linser istället för glasögon och tog på lite maskara och fyllde i ögonbrynen lite. Snacka om babe!

Det är tragiskt hur lite jag bryr mig om mitt utseende efter att jag blev mamma. Rättelse, det är tragiskt hur jag tror att jag ser fin ut bara jag tar på lite maskara och sätter ett diadem i håret, klar för date tror dumma Charlotta då. Det är inte sant, jag ser precis lika blek, ful, tråkig och utmattad ut som alla vanliga folk som inte sover i mer än högst 3 timmar i sträck (vilket gör att jag får ut väldigt lite av min sömn), äter fel mat på fel sätt och tar på vad än som sitter bekvämast gör. Dessutom har mitt stressade liv med dålig sömn och dålig mat fått mig att bli pösig och mjuk, puddingaktig skulle man kunna kalla det.

Men vet ni vad, det gör mig inget! För jag vaknar varje dag lyckligare än någon annan gång i mitt liv, jag älskar mitt hem och jag älskar min familj. Vi har det fint med pengar och saknar inget. (Jag ljög lite, min kropp som bara blir pösigare och fulare för varje dag gör mig något.)

Idag upptäckte jag att Adriana håller på att få en ny tand i övrekäken. men inte en framtand utan en på höger sida. Hon kommer se rolig och alldeles förtrollande ut när den är ute, två framtänder nere och en snett uppe. Hi hi. Gulltrynet mitt!

Nu ska jag få Vegar att ställa sig och diska tillsammans med mig innan vi lägger oss. Att leva utan diskmaskin är bajs, men tills det nya köket blir byggt är det så det är. BLÄÄÄ!!!

2 Kommentarer

Postat av: Linda den 2010-01-14 @ 23:36:49
http://lindawik.blogg.se/

Men Charlotta, inte är du ful e, men jag förstår precis hur du känner dig, tänk att man ändras så mkt pga att man har fått en bebis!! hehe!

Men när man väl sminkar sig lite granna (vilket man inte gör ofta nu förtiden) så känner man sig så otroligt snygg ;) Hehe!!



Jag går oftast i mjukisbrallor och såna kläder jag med, det är ju skönast xD hihi...

Hoppas allt e bra med er, lägg upp lite bilder på huset å bebben och er lilla familj tycker jag ;)

Puss

Postat av: Linda den 2010-01-16 @ 14:56:38
http://lindawik.blogg.se/

Haha,, Ne samma här xD hihi,

Ja det låter bra det, skulle va roligt å se hur ni bor och hur stor Adriana har blivit ;) hihi...



Lat,det får man vara när man är mamma xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback