Senaste Inlägg

Wow! Vilket inlägg!

Idag har det varit slitet- och släpetsdag för mig och Vegar. Barnen har varit i barnehagen (Leonora började den 2:a, helt smärtfritt, HON ÄLSKAR DET!) och jag och Vegar har gjort husbestyr. Jag har målat om en gammal byrå jag fått av min mor för länge sedan, monterat ihop mitt nya skrivbord, inrett mitt superduper fina och viktiga kontor och hjälpt Vegar med ett par extra händer då och då. Vegar har lagt tak i badrummet vilket är svårt eftersom det är snedtak med många överraskningar.

Just nu sitter jag vid mitt nya skrivbord och inandas IKEA-möbellukten. Här ska jag studera från och med måndag. Jag är apnervös såklart. Kan ju vara skiiiiiitsvårt. Men lite spänd och uppspelt är jag också.

Snart hoppas jag att badrummet är färdigt så sovrummet kan ta sig en bättre form. Har redan bestämt hur jag ska möblera där, kommer bli spektakulert!


Trodde att jag hade en gammal bild på byrån jag målat men si där hade jag fel. En fin bild på Adriana kan jag dock bjuda på, tagen av svärfar för ganska så länge sedan. Gull, gull, gull...






När jag ändå lägger ut lite bilder kan jag ju visa hur vårt badrum såg ut förr...
Obs. bilderna förskönar då de är tagna från salgsprospektet. Det såg alltså värre ut. Här ser ni den praktiska duschlösningen i dörröppningen, sluket (Vet inte vad det heter på svenska, där vattnet rinner ut???) var placerat finurligt i andra änden av rummet så efter varje dusch fick vi roa oss med att "fösa" vatten genom rummet. Mycket underhållande.






Och så gamla köket när vi ändå håller på... Det var MYCKET värre i verkligheten. Dels var det två dörröppningar, bilden är tagen från den ena. Till vänster var ett enormt fönster och det fanns verkligen inte någon plats till kylskåpet, så det stod i ett annat rum.




Vill påstå att det är bättre nu ja...



Detta var övervåningen, där hade vi ett extra stort allrum. Där satte vi upp två nya väggar med dörrar och TADA, barnen hade egna sovrum.





Detta var vårt sovrum tills nyligen. Vi sov i rummet med vackra blommiga tapeter snyggt matchat med turkos platsmatta, rummet bilden är tagen från var allt-möjligt-skräp-rum. Nu är väggen nedriven för badrummet har byggts in mot vårt gamla sovrum vilket försvårade för möjligheterna att ha vår dubbelsäng stående horisontell. 

 







Så, det blev väl ett trevligt inlägg om lite av varje?

Här är Leonora också. Kleeeeeeet! GULL!













2 Kommentarer

Postat av: i min lilla lilla värld den 2011-08-12 @ 13:44:06
http://saratilling.se

Jag påstår detsamma hahaha

Postat av: britta bloggar den 2011-08-19 @ 11:08:28
http://brittabloggar.wordpress.com

Oj, oj, förstår att ni vill renovera...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback