Senaste Inlägg

Nästan förhindrad katastrof

Kl 05.40 i morse när Leonora vaknade var jag beredd, vid minsta ljud rusade jag upp, fick av henne blöjan och hindrade vidare spridning. Nöjd med min insats la jag mig ner igen för att slumra vidare medans hon lekte i sin säng. Jag hade precis dragit täcket över huvudet när hon bajsade igen. Eftersom denna blöja var ren var hon tvungen att ligga i en väldigt speciell ställning för att lyckas. Men hon klarade det hon, pyjamas och underlakan rätt i tvätt. Jag måste erkänna mig ännu en gång besegrad...

Adriana vaknade även hon runt 6, egentligen allt för tidigt för henne så namnet Fröken Ilsken var även idag ett passande namn. Vi åt frukost och gick ut.
Ute var jag spexig och skulle visa Adriana att man kunde faktiskt gå på skaren. Det gick till ungefär mitt på gräsmattan. Där gick min fot igenom och en bekymrad Adriana frågade mig: "Ikk e bja Halotta?! Ikk e bjaaa?!" För den som inte förstår min dotters utmärkta uttal betyder det Gick det bra Charlotta, gick det bra.

Väl inne igen var det meningen att mina övertrötta döttrar skulle sova middag. Ett förslag som båda två hånlog åt. Men efter många protester, gäspningar, ögongnugg och gråt sov de båda två.

Nu inväntar vi mannen som borde vara hemma snart! FREDAG idag, då är han hemma lite tidigare.



Här borde det vara en bild kanske, men jag har bara gamla och kabeln till kameran ligger uppe och jag är lat osv...













0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback