Senaste Inlägg

Vuxengrej ikväll...



Okej folkens, nu skriver jag lite igen.

Mina barn har varit sjuka, jag har varit sjuk, mina föräldrar har varit här och massor av annat har tagit upp min tid och mitt intresse.

Ikväll ska jag göra något så jäkla vuxet att jag helt enkelt inte kan låtsas vara ungdom längre. Jag ska på föräldramöte. Jag gruvar mig litegrann, mest för att jag tror att det kommer bli väldigt tråkigt, men vem vet, jag har aldrig varit på ett förr, kanske det är rätt och slätt roligt.

Nog om det.
Modern och fadern var här i helgen. De kom fredagsnatt och drog igen tisdag. Det var härligt att träffa dem igen, nästa gång blir till jul. Jag ska fira svensk jul igen! Senaste gången jag firade svensk jul var 2008 så nu är det verkligen på tiden. Längtar redan... även om jul innebär snö. JAG VILL INTE HA SNÖ OCH VINTER!!! Jag hatar kallt och jag hatar för det mesta snö, från 1 dec - 14 jan tycker jag det kan vara snö och kallt, men inte kallare än -8. Det passar mig. Men det blir ju aldrig som jag vill.

Nu börjar klockan närma sig Vegar-komma-hem-tid.
När vi just hade blivit tillsammans och jag var i norge och hälsade på honom brukade jag med länge och väl ordna med den jag-har-den-perfekta-looken-helt-naturligt-stilen lagom till han kom hem från jobb varje dag. Nu får han nöja sig med mig i röd morgonrock över kläderna eftersom jag fryser, osminkad eftersom jag ska vara nysminkad till vuxengrejen ikväll och blött, trassligt hår eftersom jag duschat men inte orkat göra något mer med det än.

Det gör inget eftersom han kommer hem varje dag och luktar gris. Bokstavligt talat.


Well, det var det.
Nu vidare med mina bestyr.










2 Kommentarer

Postat av: Linda den 2011-10-19 @ 22:55:04
http://lindawik.blogg.se/

Ja jo jag märkte det, men jag grinade ju då jag fick beskedet, sen var det inge mer med det (kände jag) men idag var det hemskt :( Ja jag får nog göra det, men det får vänta tills lön :P för jag är pank nu xD hihi

Postat av: anna den 2011-10-20 @ 11:37:38
http://baraettglastill.blogspot.com

hallå i det blå, är du allergisk mot att blogga eller EFTERSOM DU GÖR DET SÅ SÄLLAN



man skulle kunna tro att du hade två barn som tar upp din tid!!!!!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback